2011. szeptember 8., csütörtök

Bonsai jin alakítás kecskerágón

Jin kialakítása egy kecskerágón

Ez a kecskerágó már régóta megvan, de szerettem volna a törzsét megvastagítani, de csak nagyon lassan vastagodott, mert nem jó talajba volt ültetve.
Most elővettem, hogy ezen gyakoroljak jin készítést.


Az első feladat az volt, hogy eltávolítottam a fölösleges második törzset,ágat, hogy egy törzs maradjon.
ahhoz, hogy ez a nagy vágás eltűnjön, azt gondoltam ki, hogy szépen kivájom, és egy odvasnak kinéző üreget alakítok ki, ezzel eltüntetve a vágási felületet.



Először nagyon fejű szerszámmal martam ki a csonk belsejét, majd egyre kisebb fejű marófejeket alkalmazva egyre finomabb részleteket dolgoztam ki.
Próbáltam minél természetesebb hatást elérni, és lehetőleg minden olyan nyomot eltüntetni, ami a korábbi vágás felületre utalna.

A belső részek kimarása után egy drótkefével eltávolítottam a kiálló szálkákat, hogy sima felületet kapjak.

Ezután került bevetésre a gázforrasztó, hogy a belső felület színét sötétebbre varázsoljam, ezzel még nagyobb mélységérzetet keltve.
Itt nagyon kell ügyelni arra, hogy csak azt a részt érje a láng, amit ténylegesen sötétíteni akarunk.
Nekem sikerült sajnos az oldalágakat is egy kicsit megégetni, mert nem takartam el azt a részt.
Takarásnak célszerű valamilyen olyan anyagot választani, ami nem könnyen ég, és nem melegedik át.

A kiégetés után ismét egy kis forgó drótkefével távolítottam el a nagyon elszenesedett részeket.

Ezek után a Németországból idén beszerzett, és a német fórumon jónak ítélt fa konzerváló és kikeményítő szerrel beecseteltem.Ez az anyag valami acetonos műgyantaszerűség, ami a fa rostjaiba behatol, és kikeményíti a szöveteket, hogy az időjárás minél lassabban tegye tönkre.


Sajnos az első eredménnyel itt sem voltam elégedett, így még egyszer nekiálltam megcsiszolni a kiégetett részeket, mert nem tűnt természetesnek.
Az idő majd szintén besegít, és egy kicsit sötétíteni fogja a világosabban maradt részeket.

Maga a fa eddig nem nagy szám, remélem azért sikerül ágrendszert felépíteni hozzá.

1 megjegyzés:

  1. Kecskerágó jól tűri a metszést, biztos sikerül szép ágrendszert nevelni, ha tényleg muszáj ...
    Javaslom olvasásra, nézegetésre a Modern Bonsai c. könyvet. Ott van egy jó csomó példa arra, hogy nem biztos, hogy teljes ágrendszer kell egy ekkora shohinra. A kecskerágónak pazar őszi színe van, ami önmagában már elég, ha beérnek a termések az meg a non plus ultra. Szerintem egy kis félgömb korona a törzs mögött is megjelenve bőven elég lenne, ahhoz, hogy egy nagyon jó hangulatú növény legyen ősszel. Porcelán tálban.

    VálaszTörlés