2010. május 11., kedd

Vadrózsa bonsai (rosa canina)

Rosa canina



I found this rosa canina  in my garden  3 years ago, I digged it, maybe it will become a bonsai.
First picture was taken in 03.2007:

Diesen Dornbusch habe ich vor 3 Jahren in meinem Garten gefunden und ausgegraben, vielleicht wird es etwas sein. Das ertse Bild stammt aus 03.2007:

Ezt a vadrózsát a kertben találtam  3 éve, kiástam, és megpróbálkoztam vel, hátha lesz belőle valami.
2007.03-ban így nézett ki a  vadrózsa:

2008:













2010:










Root are cut:

Nach Wurzelscnitt:

Rengeteg gyökere volt, ezeket alaposan visszavágtam, hogy beleférjen a tálba, másrészt azt remélem, hogy így nem fog gyorsan és hosszúra nőni. Virágozni most nem fog, mert visszavágtam az ágait, talán jövőre meg tudom ügyes metszéssel oldani, hogy legyen virágja is, most a cél, hogy alap formát tudjak kialakítani.
Ennyire vágtam vissza gyökereket:


Repotted:

Umgetopft:

Most nagyon tetszenek a krémszínű , vajszínű tálak valahogy, mert minden zöld színhez jól passzolnak. Ehhez a rózsához is ilyen színűt választottam, szerintem nem volt rossz választás.
Remélem jövőre a rózsaszínű virágokkal nagyon jól fog mutatni.



2010. május 9., vasárnap

Picea Glauca Bonsai

03.2009
04.2010


05.2010 

I have redesigned my Picea Glauca tree based on the comment from Balazs.
I did not remove the branch just created a  jin, and made some wiring(it is still possible)

Ich habe meinen Picea Glauca nach der Anmerkung von Balazs umgestaltet.
Den zeig habe ich nicht abgeschnitten, sondern ein jin gestaltet und gedrahtet.(jetzt ist es noch möglich)

Átalakítottam Balázs megjegyzésére alapozva a cukorsüvegfenyőmet:
Az ágat nem vágtam le, hanem jin-né alakítottam, és drótoztam(most még lehet)

2010. május 8., szombat

Jin alakítás - Tiszafa - Taxus Baccata prebonsai

Taxus jin


Most végre elszántam magam, hogy nekiállok a tiszafámon az életem első jin alakításának.

Bár korábban elhatároztam, hogy semmiképp sem a jó fámon fogom először gyakorolni, hanem valami darab fán megpróbálok majd farigcsálni, teljesen elfelejtettem, és szépen nekiláttam a munkának.





2006: Emlékeztetőül ilyen csúnyaságból indult a dolog: minden baja volt, dupla kb. azonos vastagságú törzs, alig hajtott, majdnem kipusztult, szóval nem gondoltam, hogy lesz belőle valami is.





 2009 ben megszabadultam a jobb oldali ágtól:



Van egy Dremel-em, amihez anno tartoztak különböző marófejek, és vettem is egy párat már, ezekkel kezdtem el a munkát.
Nagyon sok elképzelésem nem volt róla, hogy hogyan fogom alakítani. Újságokban gyakran láttam, hogy előtte filctollal bejelölik, hogy melyik részt szeretnék eltávolítani, és én is próbáltam valamit  rajzolgatni, de nem nagyon volt ötletem. Egy biztos volt, valami nagyon jót kellene csinálni, ami nem néz ki nagyon műnek, mert különben az egész fa eddig elért eredményei semmit sem fognak érni.

Valamikor tavaly nyáron, elkezdten a jin-né alakítást, de még nem gépi szerszámmal, hanem csak fogóval, hogy legyen egy jó alap, amit majd tovább alakíthatok.
Most 2010 ben megérett bennem a gondolat, hogy nekiállok finomítani rajta. Berajzoltam egy-két vonalat, amiben biztos voltam:



Aztán nekiláttam a marófejekkel dolgozni, és kezdett valami kép kialakulni bennem, hogy mit is szeretnék elérni.
Nekem nagyon tetszik a kivájt, üreges törzs, ezért én is ezt céloztam meg az alakítás során.
Alulról felfelé dolgoztam, először bemélyedést készítettem, mait aztán egyre jobban kivájtam. míg végül szinte a teljes belsejét ki tudtam szedni.

Így néz ki munka közben jobb oldalról a jin:








Ezzel már elégedett voltam, élőben egész jól néz ki a jin. Ahhoz képest, hogy a legelső, nekem nagyon teszik, nem reménykedtem ilyen jó eredményben.
Még Szlovákiából hoztam jin kezelő folyadékot kb. 2 éve, azzal kentem le a fát.Frissen ennek sárgás a színe, és amint megszárad, kifehéredik, itt még nedves volt a fa:




Jó lett volna egy gázégő, amivel a belsejét ki tudtam volna égetni, de nincs sajnos.

Ilyen lett az eredmény:



2010. május 3., hétfő

2010. május 2., vasárnap

Juniperus shohin bonsai

After rewiring and pruning the second twig structure is now ready:

Nachdem erneuten Drahten und pinzieren, die zweite Zweigstruktur ist fertig:

Ismételt drótozás és pincírozás után, a második szintű ágrendszer kész, most jó alapisan kiritkítottam, hogy jusson fény mindenhová, és legyen hely az új lombnak, mert ez a faj nagyon gyorsan nő, és kb két hónap alatt ismét sűrű lesz:

2010. május 1., szombat

Fikusz bonsai 2.

before_vorher_korábban...

After repotting and wiring:
Nach Drahten und Umtopfen:
Drótozás és átültetés után:

Picea glauca prebonsai

Picea glauca


the second year of the development:
Maybe I will remove the second small trunk and make a jin, I don't know. The problem is that the younger trunk does not start from the nebari but a little bit above.
I will have to make some virtuals to see the result. Another solution would be to change the dregree of the younger trunk

zweites Entwicklungsjahr:
Vielleicht werde ich den jüngeren Stamm als jin gestalten, weiss ich nicht. Das Problem ist, dass der jüngere Stamm ober dem Nebari startet, sondern höher.
Eine andere Möglichkeit wäre den Winkel des jungeren Stammes zu ändern. Ich werde mal ein paar Virtuals dazu zeichnen.

második nevelési év:
lehet, hogy a vékonyabb törzset jin-né alakítom, nem tudom.
Az a probléma, hogy a fiatalabb törzs nem a nebariból indul ki, hanem fölötte. Egy másik megoldás lenne, ha a fiatal törzs dőlésszögét változtatnám. Csinálok pár virtuált hozzá