2009. március 4., szerda

Spórolós tippek: acer ginnala légbujtás

A kertészetekben beszerezhető magastörzsű fák gyakran már drágábbak, de itt is alkalmazhatunk trükköket, hogy egy fából több bonsai alapanyagot állítunk elő.
Hogy hogyan?

Lébujtással. Így egy fából legaláb 2, de akár 4-5 bonsai alapanyagot is nyerhetünk.
Vásároltam egy kb 2,5 m magas tűzvörös juhart, amit júniusban lébujtással 3 külön fává választottam.
A módszer, amit én hasznaáltam, hogy a törzsön kb. a törzsátmérőtől kicsivel nagyobb szélességben lehántottam a kérget, majd egy műanyag virágcserepet kettévágtam, és drótok segítségével rögzítettem a törzsön, és jó szerkezetű földdel feltöltöttem. Előtte gyökereztető hormonnal kentem be a lehaántott rétegnél, hogy a gyökérképződést elősegítsem.



Fentebb a fán pedig egy másik módszert használtam,: egyszerűen egy nejlon fóliát erősítettem a törzsre, és ebben gyökereztettem le.





A gyökérképződés elég gyorsan ment, szeptember elején már le tudtam választani az egyes legyökereztetett részeket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése