2009. március 23., hétfő

Ulmus bonsai alakítás

Szintén kertészetből származó alapanyag (Ulmus x hollandica Jacqueline Hillier ). Hasonlóan a cukorsüveg fenyőhöz, itt is egy apa fia stílusú fával próbáltam szerencsét.

Az első képen látható az alakítás előtti állapot. Az ágai (hasonlóan a madárbirshez) halszálka szerűen helyezkednek el a törzsön, viszonylag egyszerű kiválasztani a sok ágból a megfelelő helyen lévő későbbi főágrendszert, amely majd az alapokat biztosítja.




Ez a fa is viszonylag fiatal 2-4 év körüli korú lehet becslésem szerint.
Magassába kb 30 cm, amiből majd szintén visszaveszek.

A főtörzsön még goldolkozom, hogy drótozás segítségével adjak-e neki egy kis görbeséget, hogy ne legyen ennyire egyenes, így a magasságából is lejjebb vehetek.
Az oldalágakat egyelőre meghagytam hosszabbra, mivel nincs tapasztalatom ezzel a szil fajtával.
A kihajtás után meglátom mennyire képes kihajtani a törzshöz közelebbi ágrészekről, és akkor a hosszú ágakat visszametszem rövidebbre, hogy minél közelebb legyen a törzshöz az elágazás.



Az első alakítás után ilyen formát vett fel a fa:




Jól látszik, hogy a jobboldali kis törzset más pozícióba hoztam, mert a természeti előkép alapján a kisebb törzs idővel el kezd kihajlani a nagy törzs alól, hogy több fényhez jusson, illetve a kifelé lévő ágak több fényt kapnak, így jobban fejlődnek.

A törzseket egy kicsit közelítettem egymáshoz, ezt egy dróttal oldottam meg. A drót egyik oldalán a főtörzsnél egy elvágott szívószálat használtam, hogy a vékony drót ne vágjon bele a kéregbe, a másik oldalán pedig a törzsön lévő vastag dróthoz rögzítettem a feszítő drót másik felét.



A kisebb törzs csúcsát lehajtottam, de nagyon vastagnak tűnik most a képen, így még ezt is le fogom vágni, hogy a csúcs felé vékonyodó törzset kapjak.
A magassága sem stimmel még, már csak emiatt is el kell távolítanom ezt a részt



2 megjegyzés:

  1. Erős növekedésű szép fa. A szabadban itt nálunk nincsennek ilyen sok rüggyel ellátva a szilek. Biztos a kertészet miatt.
    Szép fa már most is, hát még lombosan!
    Üdv!

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    kiváncsi vagyok én is , hogy milyen lesz lombosan ...

    VálaszTörlés